Home / telefoon / Verzekering telefoon

Verzekering telefoon

Je telefoon is niet meer alleen maar om mee te bellen. Appen, mailen, muziek luisteren, browsen en zelfs betalen kan je tegenwoordig allemaal met je telefoon. Hoe lastig is het dan, wanneer het misgaat en je telefoon kapotgaat of gestolen wordt? Met een verzekering van je telefoon, dek je in ieder geval de kosten voor reparatie of vervanging van je telefoon. Wel zo fijn!

Waarom een verzekering voor je telefoon?

Het kan iedereen overkomen en het overkomt de meesten: een ongeluk met je telefoon! Door vallen of stoten kan het glas breken of stoppen de toetsen met werken. Wanneer dit gebeurt, kan je al behoorlijk balen. Als dan blijkt dat je geen verzekering hebt voor je telefoon, weet je zeker dat je óók nog eens de kosten moet betalen voor reparatie of vervanging van je toestel. Juist daarom biedt Actua een betrouwbare verzekering voor je telefoon die de kosten dekt, ook na het vervallen van de garantietermijn! Bovendien dek je zo eveneens de kosten voor de vervanging van je telefoon als deze wordt gestolen.

Bereken direct je premie

Voordelen

  • Scherpe premie
  • Uitgebreide dekking, inclusief diefstal
  • Snelle reparatie in geval van schade

Alle voordelen

Jouw telefoon verzekeren via Actua!

Is je telefoon van Apple? Neem dan eens een kijkje op www.verzekerjeapple.nl. Deze website is een initiatief van Actua en is bedoeld voor iedereen die op eenvoudige wijze een iPhone verzekering wil afsluiten. Heb je een telefoon van een ander merk? We bieden onze telefoonverzekering aan via betrouwbare winkels. Vraag in de winkel waar je jouw telefoon hebt gekocht naar de telefoonverzekering van Actua.

GSM verzekerin
  • Wij verlengen je garantie bij technische defecten

  • Verzekerd tegen schade door vallen, stoten, water, kortsluiting en overige externe onheilen

  • Verzekerd tegen diefstal (optioneel)

  • Overal verzekerd, wereldwijd

Vul hieronder je aankoopbedrag in en bereken je premie.

GSM verzekerin

Wat zeggen onze klanten:

Wat valt onder de dekking van onze verzekering?

Allereerst vergoedt een Verzekering telefoon van Actua de kosten die je kunt hebben om een verzekering telefoon met schade te laten repareren. Een groot voordeel van onze Verzekering telefoon is dat dit ook mogelijk is buiten de oorspronkelijke garantietermijn. Wanneer iets misgaat met je verzekering telefoon en deze kapotgaat, vul je het schadeaangifteformulier in en omschrijf je precies wat er met je verzekering telefoon is gebeurd. Actua neemt dit vervolgens in behandeling.  Wanneer je verzekering telefoon gestolen is, vergoedt Actua de kosten van een vervangend toestel. Hiervoor is het belangrijk dat je binnen 48 aangifte doet en vul je eveneens het schadeaangifteformulier. Je voegt hierbij het politierapport en een omschrijving van de toedracht. Daarna neemt Actua de zaak in behandeling.


 

Val- en stootschade

Je verzekering telefoon raakt beschadigd als deze valt of hard in aanraking komt met een ander object. De Actua Zekerheidplan Verzekering telefoon is van toepassing als bijvoorbeeld het scherm gebroken is, of als door een val een ander defect optreedt.

Kortsluiting

Schade door te hoge spanning of kortsluiting treedt bijvoorbeeld op als door blikseminslag kortstondig een toename van de spanning in het elektriciteitsnet ontstaat en je verzekering telefoon tijdelijk voor het opladen verbonden is aan een stopcontact. De Actua Zekerheidsplan Verzekering telefoon vergoedt ook deze schade.

Waterschade

Je verzekering telefoon komt in contact met een vloeistof. Met de Actua Zekerheidsplan Verzekering telefoon ben je ervan verzekerd dat dit wordt opgelost.

Technische gebreken

Jouw verzekering telefoon is verzekerd bij schade, die na afloop van de standaard fabrieksgarantie aan een verzekerd apparaat ontstaat, als gevolg van een constructie-, materiaal- of gietfout, of door een bewerkings- of montagefout gemaakt door de fabrikant van het verzekerde apparaat.

Diefstal (optioneel)

Kies je voor de optionele diefstaldekking (standaard voor alle iPhones), dan is jouw verzekering telefoon ook verzekerd bij diefstal. Belangrijk is bij diefstal binnen 48 uur aangifte te doen bij de plaatselijke politie en het originele exemplaar van de aangifte naar Actua op te sturen.

Wanneer de verzekering telefoon gestolen wordt uit een woning, dan is deze uitsluitend gedekt na braak aan die woning. Wanneer er sprake is van kamer(ver)huur of als de woning of het pand meerdere huurders of gebruikers heeft, dienen sporen van braak aanwezig te zijn aan de ruimte die door de verzekeringnemer wordt gebruikt.

Uitgesloten is de schade die onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering verzekerd is.

 


 

* Uitgesloten is de schade die onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering verzekerd is. Zie ook de uitgebreide voorwaarden (link naar voorwaarden).

Verzekerd van de beste voorwaarden

 

6 maanden nieuwwaarde

De eerste 6 maanden 100% vergoeding bij reparatie of vervanging bij totaal verlies als je verzekering telefoon niet meer te repareren is. Het verzekerd bedrag van een apparaat wordt gerekend vanaf de oorspronkelijke aanschafdatum van het verzekerde apparaat bepaald op de hieronder vermelde percentages van het oorspronkelijke aankoopbedrag:

  • de eerste 6 maanden 100%
  • ouder dan 6 mnd. niet ouder dan 12 mnd. 95%
  • ouder dan 12 mnd. niet ouder dan 18 mnd. 85%
  • ouder dan 18 mnd. niet ouder dan 24 mnd. 80%
  • ouder dan 24 mnd. niet ouder dan 36 mnd. 70%

Er geldt een beperkt eigen risico van 10% van het aankoopbedrag met een minimum van €35,- en een maximum van €50,- per schadegeval, ongeacht de schadeoorzaak.

Alle informatie over schadevergoeding vindt je in de voorwaarden: iPhone voorwaarden overige Smartphone voorwaarden.

Wereldwijde dekking

Of je nu op wereldreis gaat of gewoon vaak je verzekering telefoon met je meeneemt, met onze verzekering is jouw verzekering telefoon verzekerd. Dat is wel zo’n gerust gevoel, wij noemen dat: “Makkelijk leven met Actua”.

Verlengde garantie

Jouw verzekering telefoon is verzekerd bij schade, die na afloop van de standaard fabrieksgarantie aan een verzekerd apparaat ontstaat, als gevolg van een constructie-, materiaal- of gietfout, of door een bewerkings- of montagefout gemaakt door de fabrikant van het verzekerde apparaat.

Veel gestelde vragen over het verzekeren van je telefoon

  • Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, wanneer krijg ik een leentoestel?

    Alleen bij de platinum en mobile plus service, en uitsluitend in geval van reparatie aan het toestel is er recht op een leentoestel. Je hebt geen recht op een leentoestel in geval van diefstal of bij total loss van het toestel.

    Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, wanneer krijg ik een leentoestel?

    Alleen bij de platinum en mobile plus service, en uitsluitend in geval van reparatie aan het toestel is er recht op een leentoestel. Je hebt geen recht op een leentoestel in geval van diefstal of bij total loss van het toestel.

     

  • Ik heb mijn toestel verkocht. Kan ik de verzekering overzetten?

    Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden. Je kunt de verzekering het beste schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer.

    Ik heb mijn toestel verkocht. Kan ik de verzekering overzetten?

    Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden. Je kunt de verzekering het beste schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer.

  • Mijn mobiele telefoon is gestolen/vermist, wat moet ik doen?

    Laat je Simkaart bij je provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie. De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.

    Schade melden

    Mijn mobiele telefoon is gestolen/vermist, wat moet ik doen?

    Laat je Simkaart bij je provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie. De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.

    Schade melden

  • Mijn telefoon was kapot en ik heb het toestel aan jullie opgestuurd. Kan ik het toestel terugkrijgen?

    Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op jouw toestel en krijg je deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kun je je toestel schriftelijk terugvragen.

    Mijn telefoon was kapot en ik heb het toestel aan jullie opgestuurd. Kan ik het toestel terugkrijgen?

    Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op jouw toestel en krijg je deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kun je je toestel schriftelijk terugvragen.

  • Mijn telefoonverzekering heb ik afgesloten voor de periode van 1 of 2 jaar, maar er wordt nog steeds maandelijks geïncasseerd. Hoe kan dit?

    De minimale duur is 12 maanden. Tussentijds kan er maandelijks worden opgezegd onder vermelding van het certificaatnummer. Dit opzeggen dient schriftelijk te gebeuren.

    Mijn telefoonverzekering heb ik afgesloten voor de periode van 1 of 2 jaar, maar er wordt nog steeds maandelijks geïncasseerd. Hoe kan dit?

    De minimale duur is 12 maanden. Tussentijds kan er maandelijks worden opgezegd onder vermelding van het certificaatnummer. Dit opzeggen dient schriftelijk te gebeuren.

Eenvoudig jouw verzekering afsluiten!

telefoon verzekeren

We staan graag voor je klaar om je alles uit te leggen over onze telefoon verzekering. Je kunt eens door de veelgestelde vragen kijken om te zien of jouw vraag al wordt beantwoord. Ook mag je altijd contact met ons opnemen, we helpen je graag!

  • Onbezorgd gebruik van je telefoon
  • Snelle reparatie bij schade
  • Je telefoon verzekeren voor de beste voorwaarden
telefoon verzekeren