Van link naar rechts: Raymond Peters, Canol Zeren, 2de rij, Leon Hemelraad, Wouter de Waardt, Sven van Dijk, Daan Schut

SLD en de Actua Groep bundelen hun krachten en lanceren een unieke propositie voor autobedrijven, boven op de financial-lease-oplossing via het platform van SLD.

Gouda, 20 maart 2024 – SLD, een vooraanstaande speler op het gebied van financial-lease-oplossingen voor autobedrijven, gaat een strategisch partnerschap aan met de Actua Groep.

Gezamenlijk lanceren zij een unieke one-stop-shop-propositie voor autobedrijven, van financial lease tot verzekeringen. Deze samenwerking vormt een belangrijke mijlpaal in het realiseren van een volledig verkoopaanbod voor autobedrijven, gericht op de zakelijke markt. Via het Lease Management Systeem, een snel en eenvoudig online platform, worden autobedrijven in staat gesteld om zelfstandig financial-lease-aanvragen te verwerken en te beheren. Dankzij de samenwerking met Actua kunnen autobedrijven via hetzelfde platform direct een zakelijke autoverzekering aanvragen, die naadloos aansluit op het betreffende voertuig.

SLD is een organisatie met jarenlange ervaring in het aanbieden van zakelijke financieringen. Canol Zeren, manager operations en marketing bij SLD, licht toe: “Door het inzetten van ons platform om processen te digitaliseren en te versnellen, maken we het aanvragen van financial lease gemakkelijk voor autobedrijven, die zich richten op de zakelijke markt. Zo is een financieringsaanvraag binnen drie minuten geregeld en wordt de uitslag in veel gevallen automatisch teruggekoppeld.”

Raymond Peters, commercieel directeur van de Actua Groep: “De samenwerking met SLD heeft voor ons geresulteerd in een nieuw product, Actua Financial Lease, een bijzondere combinatie van financial lease met een autoverzekering. Hiermee kunnen autobedrijven hun zakelijke klanten optimaal bedienen én hun werkplaatsen vullen, dankzij de verlengde garantie. Een positieve ontwikkeling voor alle betrokkenen.”

One-stop-shopmodel

Via het platform kunnen autobedrijven met één klik zowel een voorstel voor financial lease als een verzekeringspremie aanvragen, afgestemd op de specifieke beroepsgroep en sector van de zakelijke gebruiker. Deze geïntegreerde benadering resulteert in efficiëntie en gebruiksgemak. Een bijzonder aspect van de verzekering is de standaard garantie van twee jaar op bestelwagens. Voor zakelijke personenauto’s wordt zelfs een garantieperiode van acht tot tien jaar aangeboden, afhankelijk van het voertuig. Met het one-stop-shopmodel biedt SLD de autobedrijven de mogelijkheid om aanzienlijke toegevoegde waarde te leveren aan hun klanten.

Lease Management Systeem

Het Lease Management Systeem is een SAAS-oplossing (Software as a Service), ontwikkeld door SLD. In samenwerking met Actua genereert dit systeem een onderscheidende propositie, die per direct toegankelijk is voor ieder autobedrijf, dat interesse heeft in een eigen financial-lease-oplossing. “Wij zetten ons volledig in om deze service in de toekomst uit te breiden. Autobedrijven die interesse hebben in ons Lease Management Systeem, een white label platform, worden uitgenodigd om contact met ons op te nemen. We geven graag een demo, die de kracht en eenvoud van het systeem op heldere wijze in beeld brengt”, aldus Zeren.

Meer informatie over Financial Lease