Afhandeling schade en garantieclaims
Klantinformatie vindt u op deze pagina.
Wat te doen bij schade?
- Aanrijdingsformulier invullen
De verzekeringnemer vult eerst het standaard Europees aanrijdingsformulier volledig in en stuurt dit ondertekend naar Actua. Vervolgens beoordeelt Actua of er dekking is voor de schade en zorgt voor de verdere afhandeling. Als een verzekeringnemer zich bij u meldt met ruitschade, kunt u contact opnemen met Actua voor de dekkingsbevestiging. U kunt, indien ruitschade is verzekerd, de reparatienota met akte van cessie naar Actua opsturen. - Schadebedrag tot € 500,-
Bij een schadebedrag lager dan € 500,- (excl. btw) kan de schade, indien verzekerd, zonder overleg met Actua worden afgehandeld. U kunt de gespecificeerde nota met akte van cessie naar Actua opsturen. - Schadebedrag van € 500,- en hoger
Is het schadebedrag gelijk aan, of hoger dan € 500,- (excl. btw), neem dan contact op met Actua. Voor het vaststellen van de schade zal Actua een expert inschakelen, die langskomt op een moment dat het u en verzekeringnemer het beste uitkomt (werkdag). Bij ruitvervanging is het inschakelen van een expert niet van toepassing. - Vervangend vervoer
Is er sprake van een gedekte schade, dan heeft de klant conform de polisvoorwaarden tijdens de reparatie recht op vervangend vervoer. - Betaling
U kunt de reparatienota en eventuele huurnota met de door de verzekeringnemer ondertekende akte van cessie, rechtstreeks naar Actua opsturen. Indien van toepassing wordt de korting op de onderdelen en het eigen risico op de betaling in mindering gebracht. Het eigen risico dient u zelf rechtstreeks met de klant af te rekenen.
Wat te doen bij garantieclaims?
- Garantieformulier invullen
De verzekeringnemer vult een garantieformulier in op diens eigen ‘Mijn Omgeving’ op de website van Actua Service Garant. Het technisch defect wordt vervolgens door Actua in behandeling genomen. - Reparatiebedrag vaststellen
U krijgt van Actua het garantieformulier toegezonden met het verzoek dit verder in te vullen met technische diagnose/oorzaak, inclusief de beoogde reparatiekosten. - Akkoord reparatiebedrag
Na ontvangst van het compleet ingevulde garantieformulier, beoordeelt Actua de volledige claim en zal Actua u informeren of en indien ja, welke kosten Actua zal betalen en welke kosten u bij de klant in rekening kunt brengen.
Vragen?
Bij vragen over schades of garantieclaims kunt u contact opnemen met onze Afdeling Schade:
Telefoon: 010 – 44 77 153
schade@autoservicegarant.nl
Alle schriftelijke correspondentie kan worden gericht aan bovenstaand mailadres of:
Actua Assuradeuren B.V.
T.a.v. Afdeling Schade
Postbus 849
3000 AV Rotterdam